Informatie
Achtergrondinformatie
over het register is te vinden op de website van het register: www.railmonumenten.nl. De start van de werkzaamheden van de nieuwe
beheerder is voorzien op 1 januari 2019, waarbij in 2018 voldoende tijd en
ruimte bestaat om 'in te werken', daarbij begeleid door de huidige beheerder.
De werkzaamheden nemen per jaar 80 - 100 uur in beslag. Eventueel kan het werk ook door meer mensen worden uitgevoerd.
De werkzaamheden nemen per jaar 80 - 100 uur in beslag. Eventueel kan het werk ook door meer mensen worden uitgevoerd.
Er is een beperkte
vergoeding voor de werkzaamheden beschikbaar; de hoogte van deze vergoeding
worden in overleg met het bestuur van HRN vastgesteld. Er wordt een contract
afgesloten voor minimaal twee jaar.
Gewenste kennis en vaardigheden
· Affiniteit met en basale kennis van registratie en culturele waardering van cultureel erfgoed in het algemeen en railerfgoed in het bijzonder.
· Affiniteit met en enige algemene kennis van de historische ontwikkeling van railvervoer en mobiliteit i.h.a. en de daarmee samenhangende algemeen maatschappelijke geschiedenis.
· Een inhoudelijk kritische, maar constructieve houding tegenover het beoordelingsproces, het veld en de collectiehouders, maar ook t.o.v. de beoordelingscommissie.
· Kunnen omgaan met een database en met de website (cms) van het register.
· Algemene computervaardigheden.
· Talent voor organisatie en efficiënt werken.
Klik hier voor de volledige vacaturetekst.