Welke kansen biedt citymarketing en hoe benutten we die om de
belangen en het behoud van mobiel erfgoed te versterken? Dat is het
onderwerp van het platform Mobiel Erfgoed op 13 juni.
Gemeenten hebben citymarketing ontdekt als een krachtig middel om
hun imago te versterken. Hoe spring je eruit als aantrekkelijke plaats
voor ondernemers en bewoners, voor toeristen en consumenten?
Citymarketing zorgt voor een krachtig en consistent beeld van de sterke
en aantrekkelijke kanten van een gemeente. Omgekeerd biedt het profiel
van een gemeente kansen voor tal van belanghebbenden om hun activiteiten
te promoten en te ontplooien.
Mobiel erfgoed kan een belangrijke bijdrage leveren aan een
aantrekkelijk leef- en werkklimaat van een gemeente. Erfgoedhavens,
stoomdagen, historische tramlijnen, evenementen en monumentale ensembles
geven kleur en karakter aan een stad of streek. Dat is leuk voor de
mensen die er wonen en die er komen. En het is goed voor de lokale
economie. Tijdens deze platformbijeenkomst bespreken we de betekenis van
citymarketing voor mobiel erfgoed.
Het volledige programma is hier te vinden.
Voor wie bestemd?
Bestuurders, beheerders en eigenaren van mobiel erfgoed, erfgoedprofessionals en citymarketeers.
Waar
Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed, Smallepad 5, Amersfoort
Wanneer?
Woensdagmiddag 13 juni 2018, Inloop vanaf 13.30 uur, start programma 14.00 uur, einde 17.30 uur.
Aanmelden en meer informatie
Deelname is gratis, maar u moet zich wel aanmelden. U kunt zich inschrijven via dit formulier.